لنوو جلوگيري از نصب لينوكس روي محصولاتش را تكذيب كرد

۱ بازديد

پس از مطرح شدن ادعاهايي مبني بر عدم امكان نصب لينوكس روي لپ‌تاپ‌هاي ويندوز 10، اين كمپاني موضوع را قويا تكذيب كرده است.


لنوو ادعاي مطرح شده در مورد جلوگيري از نصب سيستم عامل لينوكس را به طور كامل رد كرده است. شماري از دارندگان لپ‌تاپ يوگا 900 13ISK2 به اين موضوع اشاره كرده‌اند كه مشكلي وجود دارد كه مانع از نصب سيستم‌عامل‌هاي مبتني بر لينوكس در اين لپ‌تاپ مي‌شود. از جمله‌ي كاربران ديگري كه به چنين مشكلي برخورده‌اند بايد به Ideapad 710S لنوو نيز اشاره كرد.

كاربران اين محصولات پس از آنكه فردي مدعي شد يكي از متخصصان محصول لنوو است، بسيار عصباني شده‌اند، چراكه اين فرد به اين موضوع اشاره كرده كه با توجه به موافقت نامه‌ي لنوو با مايكروسافت، لپ‌تاپ‌هاي مورد نظر اين كمپاني به همراه ويندوز ۱۰ راهي بازار شده و نمي‌توان سيستم عامل لينوكس را روي آن نصب كرد.

حال لنوو اين موضوع را نفي كرده كه جلوي نصب سيستم‌عامل‌هاي مبتني بر لينوكس را گرفته است. سخن‌گوي لنوو با رد اين مدعي، مشكل مورد نظر را مربوط به حافظه‌ي SSD خوانده كه براساس Windows 10 Signature تنظيم شده و نمي‌توان روي آن سيستم عامل لينوكس را نصب كرد.

وي در اين خصوص چنين اظهار نظر كرده است:

    براي بالا بردن عملكرد در لپ‌تاپ‌هاي ويندوزي، از فناوري RAID براي حافظه‌هاي SSD استفاده كرده و اين كمپاني يكي از پيشروان در اين زمينه است. لنوو از نصب سيستم‌عامل مبتني بر لينوكس روي محصولات خود ممانعت نكرده، حال آنكه روي توسعه‌دهندگان سيستم عامل‌هاي مختلف براي ارائه‌ي درايور براي محصولاتش حساب باز كرده است.

زماني كه توسعه‌دهندگان سيستم‌عامل‌هاي مبتني بر لينوكس پشتيباني از اين سيستم‌عامل در محصولات لنوو را با ارائه‌ي درايورهاي مورد نظر كامل كنند، كاربران مي‌توانند گزينه‌ي مورد نظر خود را روي SSD با پشتيباني از RAID نصب كنند.

كاربران در پاسخ به توضيحات ارائه شده توسط لنوو، خواستار ايجاد امكاني شده‌اند تا بتوان حافظه‌هاي SSD را از حالت RAID خارج كرده و در حالت ACHI مورد استفاده قرار دهند.

اگرچه لنوو مدعي شده مشكل مورد نظر مربوط به درايور اين محصولات است، اما يكي از مالكان يوگا ۹۰۰ با انتشار تصويري كه برگرفته از كد Bios مربوط به اين لپ‌تاپ است، به اين نكته اشاره كرده كه حل مشكل مورد نظر نياز ۳۰ ثانيه وقت است.

نسخه‌ي Signature ويندوز ۱۰ مربوط به محصولاتي است كه براي بهبود عملكرد ويندوز در آن‌ها نصب مي‌شود. مايكروسافت اعلام كرده كه هيچ اپليكيشن اضافي روي اين سيستم‌عامل نصب نمي‌شود. براساس اطلاعات ارائه شده كمپاني‌هاي ايسوس، دل، اچ‌پي و ام‌اس‌آي محصولاتي را مبتني بر اين نسخه راهي بازار مي‌كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.